اقدام پژوهی : چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم ؟

مطالب دیگر:
📚بررسی میزان کارآیی آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان از دیدگاه معلمان ابتدائی و دبیران ر📚آشنایی با هدايت كننده های سیال، انواع (انواع لوله ها و شیلنگها)، ساختار و نصب آنها📚آلودگی هوا، انواع آلاینده ها و تاثیر فعالیتهای انسان بر جو و تاثیر آلاینده ها بر انسان و ط📚بررسی سلامت روان افراد دارای ازدواج سنتی ، نیمه سنتی و مدرن📚صنعت چینی، مواد اولیه و اصول و نحوه ساخت چینی📚طراحی و راه اندازی سایت گالری عکس و بخشهای مختلف آن📚آموزش الکترونيکي و کاربرد و پیاده سازی آن در مهندسي معدن و شناسايي فن آوريها و نيروي متخصص م📚انتقال الکتریکی و آشنایی با پستهای فشار قوی و انواع و تجهیزات آنها و اصول بهره برداري بهينه📚تكنيك تصويرسازي در گروه سني هاي متفاوت📚راهنمايي و رانندگي و قوانین آن و نحوه استقرار و استفاده از اتومبيل و نكات مهم مسافرت با كود📚بررسی مسئله تكرار پاية تحصيلي (مردودي) و علل آن و نقش والدین در مردودی دانش آموزان📚آشنايي و بررسي وضعيت كشورهاي مسلمان منطقه آسياي جنوب شرقي📚بررسي رابطه بين كشاورزي، صنعت و تاثير متقابل آنها و وضعيت كشاورزي فعلي ايران و جنبه اقتصاد📚معماری سامانی، چهارچوب و ابعاد آن و بررسي سبک هاي معماري فناوري اطلاعات سازمان و مزایای آنه📚آشنایی با بافت انواع صنایع شهرستان ابهر📚بررسي وضعيت فروش محصولات چرمي‌سبک (داخلي – خارجي) و موانع صادرات آنها📚بررسي راههاي مؤثر بر ميزان افزايش رغبت و علاقه جهت مطالعه و تحقيق در دانشجويان دانشگاه آزا📚نانوتکنولوژی، شاخه ها، توسعه و کاربردهای آن📚بررسي رابطه اختلالهاي رفتاري، سبكهاي دلبستگي و پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان غيرخوابگاهي و خو📚انتقال الكترونيكي وجوه و بانكداري الكترونيكي در ايران و بررسی راه ها و موانع گسترش آن
اقدام پژوهی : چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم ؟|41018843|yet
بهترین فایل قابل دانلود و دریافت با موضوع اقدام پژوهی : چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم ؟قابل مشاهده می باشد

اقدام پژوهی : چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم ؟

فهرست مطالب

چکیده :. 3

مقدمه. 4

بررسی وضع موجود: 5

بیان مسئله. 6

جمع آوری اطلاعات (شواهد ۱). 7

پیشینه تحقیق: 8

تدریس :. 8

مفهوم خلاقیت :. 9

فرایند خلاقیت :. 9

آموزش پرورش و خلاقیت :. 10

دلایل افت تحصیلی از نظر روانشناسان و اندیشمندان. 17

تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد ۱:. 20

تقاضاها:. 20

پس از جمع بندی اطلاعات و داده ها متوجه تقاضاهای زیر شدم : 20

انتخاب راه حل های جدید موقتی (راه حل های پیشنهادی):. 22

اجرای روش پیشنهادی و نظارت برآن :. 23

برخوردهای عملی با شیوه های رفتاری دانش آموزان:. 23

شیوه برخورد با دانش آموزانی که به درس گوش نمی دادند :. 23

شیوه برخورد با دانش آموزانی که تمایل به مشارکت در کلاس نداشتند : 24

شیوه برخورد با دانش آموزانی که با هم صحبت می کردند و مزاحم دیگران میشدند :. 24

شیوه برخورد با دانش آموزانی که در کلاس حظور ذهن نداشتند : 24

مشخص کردن قواعد حاکم برکلاس :. 25

گرد آوری اطلاعات (شواهد ۲). 26

نتیجه گیری : 27

منابع :. 29

چکیده :

هدف این پژوهش بهبود وضعیت یادگیری درس ادبیات دانش آموزان سوم راهنمایی به روش تلفیق تکنیک های خلاقیت با روش های تدریس است .روش تحقیق از نوع اقدام پژوهی بوده و گروه نمونه شامل ۲۱ دانش آموز سال سوم راهنمایی است .

. در این اقدام پژوهی تکنیک های خلاقیت (از جمله یورش فکری تکنیک دلفی تکنیک خلاقیت طرح شبکه ای مغز و تکنیک شوخی ) را با روش های تدریس (از جمله روش تدریس مباحثه و مناظره روش تدریس فراگیری مشترک روش تدریس تشکیل تیم های کلاسی و تدریس از طریق پرسش موثر ) تلفیق کرده و نهایتا منجر به یادگیری اثر بخش درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی شد . بدین ترتیب با درک کامل مطلب و دریافت نمره های بالا توسط دانش آموزا ن علاقه آنها به یادگیری و فعال بودن در کلاس افزایش یافته و منجر به افزایش اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری آنها شد. همچنین مشارکت در فعالیت های گروهی و تعامل با گروه نیز در آنها تقویت یافت .